Kuka Natuan paketit toimittaa ja mihin kellonaikaan?

Suurimman osan painetuista vaatelähetyksistä toimittaa nykyisin perille Schenker. Schenker on osoittautunut luotettavaksi kumppaniksi, jonka kanssa on kohtuullisen helppoa sopia myös toimitusajoista.

Schenkerille voi esittää täsmällisiäkin päivä- ja kellonaikatoiveita. Koska jakeluautot kulkevat tiettyjä reittejä, he eivät voi niitä 100 % taata, mutta olemme huomanneet, että toiveita otetaan kuitenkin hyvin huomioon. Heillä on myös erinomainen pakettien seuranta, josta näkee tarkasti, missä lähetys kulkee.

Brodeeratuissa vaatteissa, kiireellisissä lähetyksissä (kts. lista alla) sekä yksityisosoitteisiin kuljetettavissa painettujen vaatteiden lähetyksissä käytämme pääasiassa Postia. Jos edellinen lause aiheuttaa vilunväristyksiä, totuus on toisenlainen. Kyse on yrityspaketeista, jossa Posti on oikein hyvä ja luotettava kumppani. Postin kuluttajapakettien kaltaisiin kauhutarinoihin syntyy yrityspakettitoimituksissa aihetta todella harvoin.

Jakeluajat ja muuta hyödyllistä tietoa

  • Schenker ja Posti jakavat yrityspaketit tyypillisesti yhdessä arkipäivässä.
  • Jakelu tapahtuu lähes poikkeuksetta klo 8–16 välillä. Tarkempaan Postin jakeluaikaan emme voi vaikuttaa ja se voi vaihdella myös alueellisesti. Schenker on joustavampi ja heille voi esittää toiveita.
  • On hyvä huomioida, että aina silloin tällöin (harvoin) toimitus vie kaksi arkipäivää. Jos haluat varmistaa paketin saapumisen (normaalijakelulla) varmuudella ajoissa, toivo meiltä jo tilatessa yhtä päivää aiempaa toimitusta.
  • Varma tapa saada paketti seuraavaksi päiväksi tai kiiretapauksissa perille, on käyttää Postin Aamuksi Express -pakettipalvelua. Tällöin paketti jaetaan klo 7–9 välillä aamulla lähetystä seuraavana päivänä.
  • Natua ostaa jokaiseen lähetykseen (erikseen pyytämättä) Postin “Soitto ennen jakelua” -palvelun. Sekin toimii kokemuksemme mukaan tosi hyvin, mutta totuuden nimissä kiireinen jakeluauton kuljettaja on joskus jättänyt ostetusta palvelusta huolimatta soittamatta. Lähtökohtaisesti voit odottaa Postilta soittoa ennen pakettisi jakoa. Schenkerillä soittopalvelu toimii luotettavammin ja heillä soitto jää harvoin tekemättä.
  • Muistathan tilatessasi toimittaa meille myös tiedon, mikäli toimitusosoitteessa olisi jotakin sellaista, joka voisi estää jakelijan pääsyn tai löytämisen perille. Tällaisia ovat esimerkiksi ovikoodi tai jos toimitusosoitteeseen olisi sisäänkäynti jostakin täysin toisesta katuosoitteesta. Mitä paremmat ja tarkemmat tiedot, sitä pienemmällä todennäköisyydellä toimituksessa tulee ongelmia.
  • Mikäli Schenker tai Posti ei saa sinua kiinni, osoitteessa on este tai on jokin muu syy, miksi pakettia ei ole voitu toimittaa, ei sekään ole katastrofi. Pahimmillaan vaatepaketti toimitetaan noudettavaksi lähimpään noutopisteeseen (Posti), josta pystyt sen noutamaan. Schenker puolestaan tavoittelee uudelleen ja pyrkii sopimaan toimituksen toiseen aikaan. Natuan tuotannossa seurataan pakettien kulkua perille ja olemme yhteydessä, jos näyttää siltä, ettei pakettia voida toimittaa.

Lue myös:
Voitteko toimittaa painetut vaatteet tiettynä päivänä esimerkiksi tapahtumaan?
Millaisia ovat painettujen vaatteiden tyypillisimmät toimitusajat normaalitilauksissa ja pikatilauksissa?

Aiheeseen liittyvää