Natuan Nakupelle-radiomainos herätti huomiota kaikilla valtakunnan radiokanavilla

Satuitko kuulemaan radiosta lämminhenkisen radiomainoksen, jossa Natuasta kertoivat maanmainiot suomalaiset näyttelijäkonkarit Miitta Sorvali sekä Pertti Sveholm? Kuulit oikein. Voitimme kilpailun kautta mainosaikaa Suomen kaikille kaupallisille radiokanaville. Lue, mistä tässä kaikessa oli kyse?
Päivitetty: 07.05.2024
Miitre Virtanen ja Anssi Järvinen
Natuan radiomainoksen käsikirjoittajana ja ohjaajana toimi kokenut markkinoinnin ammattimies Anssi Järvinen (edessä). Mainos tuotettiin Miracle Soundin studiolla Helsingin Kaapelitehtaalla, ja voi kuinka monesti ammattinäyttelijöiden letkautuksia tuotannon aikana naurettiinkaan.
Sisällysluettelo
    Add a header to begin generating the table of contents

    Mistä kilpailussa oli kyse?

    RadioMedia ry on Suomen kaupallisten radioiden edunvalvonta- ja markkinointiliitto, joka edustaa lähes kaikkia Suomen radiotoimiluvan haltijoita. Syksyllä 2023 RadioMedia järjesti yhdessä Järvinen & Toriseva Kollektiivin kanssa kilpailun, jossa etsittiin koko liiketoimintansa vastuullisuuden ympärille rakentanutta PK-yritystä. Kilpailu järjestettiin toista kertaa.

    Kilpailun palkinto oli huima: Pitkä radiomainos lähes kaikille valtakunnallisille ja alueellisille radiokanaville yhdeksi päiväksi ja siten yli miljoonan korvaparin kuultavaksi.

    “Natuan suureksi iloksi, kevättalvella 2024 saimme Ville Torisevalta puhelun, jossa Ville kertoi Natuan tulleen valituksi kilpailun voittajaksi useiden kymmenien hakemusten joukosta”, taustoittaa Natuan yrittäjä Miitre Virtanen.

    Tällä kilpailulla ja sen palkinnolla RadioMedia haluaa tukea vastuullisia markkinoijia tarjoamalla yhden päivän ajaksi markkinoijalle käyttöön kaikki suomalaiset kaupalliset radiokanavat. Myös Järvinen & Toriseva Kollektiivi arvostaa vastuullisuuden korkealle ja haluaa tehdä työtä vain sellaista tahojen ja yritysten kanssa, jotka jakavat heidän kanssaan yhteisen arvomaailman.

    “Haluamme olla hyvisten puolella”, kertoo Anssi Järvinen ja jatkaa:

    “Natuan hakemuksesta huomasi heti, että nämä kaverit ovat tosissaan – ja että vastuullisuus on heidän liiketoimintansa ytimessä. He vieläpä ymmärtävät markkinointiviestintää – ovat siinäkin ammattilaisia.”

    Kilpailun osallistujaksi ja lopulta sen voittajaksi Natua päätyi onnellisen sattuman kautta.

    “Kesken arkisen iltapalan laittelun, näin Facebookissa Anssi Järvisen jakaman ilmoituksen kisasta ja päätin siltä istumalta laittaa hakemuksen sisään. Olemmehan Natualla jo yli 10 vuoden ajan kaupanneet vain ja ainoastaan vastuullisesti valmistettuja vaatteita, eikä muita suostuta kauppaamaan”, Virtanen sanoo.

    Miten Natuan radiomainos syntyi?

    Natuan radiomainoksen suunnittelu eteni vauhdikkaasti. Käsikirjoittajana ja ohjaajana 45-sekunnin radiospotissa toimi kokenut, monissa mainosalan liemissä keitetty Anssi Järvinen, joka tunnetaan muun muassa takavuosien Honda-mies-radiomainoksista sekä Helsingin IFK:n ulkomainoksista, jotka ovat tulleet etenkin helsinkiläisille tutuiksi.

    Millainen kokemus radiomainoksen teko Natuan kanssa mahtoi olla? Anssi Järvinen, oliko tätä projektia mukava tehdä?

    “Natuan kavereiden kanssa oli ilo tehdä työtä. He ymmärsivät nopeasti, mitä olemme tavoittelemassa ja miten voimme sen saavuttaa. Natualla oli rohkeutta myös vähän erilaiseen vastuullisuusviestintään mihin ollaan totuttu.”

    “Olimme itsekin mukana Miracle Soundilla radiomainoksen tuotannossa ja pirskatin moneen kertaan saimme koko tuotantoporukalla nauraa kun ammattinäyttelijät todella pääsivät käsikirjoituksen kanssa vauhtiin”, Natuan Miitre Virtanen puolestaan kertoo.

    Lopputuloksena syntyi Nakupelle-nimen saanut radiospotti (kuunneltavissa alta), jossa ääninä esiintyy maanmainiot suomalaiset näyttelijät Miitta Sorvali ja Pertti Sveholm.

    Kysyimme myös käsikirjoittaja Järviseltä, mitä hän haluaisi sanoa Natuan asiakkaille:

    Jos yrityksessäsi ei nakupelleillä, valitse Natua!

    Kuuntele Natuan Nakupelle-radiospotti

    Mainoksen ja kilpailun taustat

    Mainoksen nimi: Nakupelle
    Äänirooleissa: Miitta Sorvali & Pertti Sveholm
    Käsikirjoitus: Anssi Järvinen
    Tuotanto: Miracle Sound Oy, Timo Laru

    RadioMedia ry

    RadioMedia ry, aikaisemmalta nimeltään Suomen Radioiden Liitto SRL ry, on Suomen kaupallisten radioiden edunvalvonta- ja markkinointiliitto. Se vastaa kaupallisen radiotoimialan tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta, tiedotuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia edustaa lähes kaikkia Suomen radiotoimiluvan haltijoita. Tähän kuuluvat kaikki valtakunnallisten ja osavaltakunnallisten radiotoimilupien haltijat sekä 49 alueellisen tai paikallisen radiotoimiluvan haltijaa.

    RadioMedia on Euroopan yksityisten radioliittojen edunvalvontajärjestö AER:n (Association of European Radios) jäsen. Sen toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla sekä yhteiskunnallisilla tietoiskukampanjoilla.

    Järvinen & Toriseva Kollektiivi

    Järvinen & Toriseva Kollektiivi on kahden pitkänlinjan suunnittelijan vapaamuotoinen symbioosi. Ville Torisevan erikoisosaamista on kontaktointi ja strategia – Anssi Järvisen copywriting sekä luova johtaminen.

    “Meillä on yhteensä virkavuosia noin 50, eli jotakin on tarttunut matkalla mukaan”, Järvinen kertoo.

    Anssi Järvinen on toiminut myös kolumnistina Kauppalehdessä, Markkinointi&Mainonnassa, MarkkinointiUutisissa ja MRKTNG Mediassa. Hän istuu myös Markkinointiliiton Iskulausetoimikunnassa ja on itsekin laatinut kymmeniä sloganeita.

    Anssi Jarvinen Ja Miitre Virtanen 1
    “Oli ilo antaa vastuu Natuan radiomainoksesta kokeneen ammattilaisen käsiin. Sovimme heti alkuunsa, että emme Natualta aio päsmäröidä asiassa liikaa. Anssi ymmärsikin heti, ettei Natuan kanssa tarvitse ainakaan tylsää radiospottia tehdä. Kiitos Anssi! Lopputulos on loistava.”

    Tykkäsitkö?

    Vastuulliset vaatteet

    Vaatebisnes on täynnä kaiken maailman huijareita, lapsityövoimaa, kemikaaleja ja muita kamaluuksia. Lue, miten tunnistat vastuulliset vaatteet ja varmistat, ettet ole mukana tukemassa vääryyttä. Kaikki Natuan valikoiman vaatteet ovat vastuullisesti valmistettuja ja sertifioituja laadukkaita tuotteita.

    Näin syntyy paras painatusjälki

    Waterbased ink -seripainatus on ekologinen ja yksinkertaisesti sanottuna paras tapa tehdä vaatteiden painatus. Miten tämä Suomessa harvinaislaatuinen painotekniikka eroaa tavallisesta seripainatuksesta? Miksi painatuksestasi tulee tällä tekniikalla tavallista seripainatusta parempi?

    3D-painatus on hävyttömän hieno!

    Haluatko upeat, kateellisia katseita herättävät vaatteet painatuksella? 3D-seripainatus on erikoispainatus, joka nostaa painopinnan koholle. Mille 3D-painatus näyttää ja miksi ne ovat niin suosittuja?

    Paitojen painatus ja parhaat painotekniikat

    Tiedätkö miten t-paitojen, huppareiden, kangaskassien ja collegepaitojen painatukset tehdään? Tutustu painatuksien tietopakettiin ja tiedät miten saat rahoillesi vastinetta ja onnistut valinnassa.

    Paljonko painetut vaatteet maksavat?

    Kaikissa Natuan tuotteissa on hintalaskuri, jolla voit katsoa paljonko t-paidat, hupparit, collegepaidat tai kangaskassit yhdellä painatuksella maksavat.

    Katso ideoita referenssigalleriasta

    Referenssigalleriasta näet millaisia t-paitojen, huppareiden ja kangaskassien painatuksia olemme mainioille asiakkaillemme tehneet.